Nedrivning ApS

Kunde
Nedrivning ApS

Opgave
Brandidentitet
Logodesign
Tagline
Optimering af tekster

Nedrivning ApS er en ung nedrivervirksomhed på Sjælland med erfarne medarbejdere.

Nogle af Danmarks største entreprenører kender og bruger dem til deres projekter, fordi de har fagligheden i orden.

Vi har hjulpet Nedrivning ApS med at ramme et enkelt, genkendeligt og fremsynet brand med farver, der skiller sig ud fra mængden.

Det nye brand signalerer deres professionelle tilgang og gør det lettere for dem at udvide porteføljen med private kunder.

To halve pile med afstand former til sammen et stort N. Det er ikonet i logoet til Nedrivning ApS.
Med hvid skrift på grøn baggrund står Nedrivning.nu og taglinen for virksomheden: gør plads til fremtidens fundament
Billedet er delt i to. I den øverste halvdel står Nedrivning.nu med grøn skrift på hvid baggrund. Nedenunder er det omvendt.
En gravemaskine har kloen i en bunke jord og mursten. Over billedet står taglinen: gør plads til fremtidens fundament
En håndværker med gule arbejdshandsker holder en hvid sikkerhedshjelm under den ene arm. På fronten er Nedrivning ApS' grønne N-ikon
Billedet viser en mand iført grøn trøje med ordene Nedrivning.nu og tagline gør plads til fremtidens fundament
En mandlig model står med front til på venstre side af billedet og med ryg til i højre side. Han har en sort arbejdstrøje med ordene Nedrivning.nu og gør plads til fremtidens fundament
Billedet viser papkrus med grøn farve og et afdæmpet ikon fra logoet fra Nedrivning ApS. Nederst på kruset står Nedrivning.nu
En hvid varevogn har et stort N på den bagerste tredjedel af siden. På skydedøren står Nedrivning.nu, taglinen og firmainfo
Hvidt logo med ikon og tagline på grøn baggrund. Ikonet er et n, og nedenunder står gør plads til fremtidens fundament

Nedrivning ApS er meget optagede af at udføre arbejdet efter bogen og passe på miljøet. Derfor skabte vi en tagline, der siger det ganske kort:

Gør plads til fremtidens fundament.

Taglinen er let at læse og giver med kun fem ord et klart billede af, hvad virksomheden tilbyder sine kunder. Taglinens korthed gør den også let at huske. Selvom der er tale om konkrete fundamenter for nye byggerier, er der også henvist til et fundament for fremtiden i overført betydning – det er designet til at vække positive følelser hos målgruppen, som skal forene vækst og nybyggeri med miljøhensyn. På den måde adskiller virksomheden sig også fra mængden af nedrivere ved at have fokus på vores fælles fremtid.

Ligesom vi afsluttede den foregående sætning med to ord, der indledes med et f, er taglinen også afsluttet med to ord, der begynder med f. Den alliteration giver en behagelig lyd i afslutningen af taglinen, som er med til at gøre den lettere at huske – og (hvis vi må være så fri) nærmest behagelig at udtale.

Logodesignet gengiver også en mere moderne og frisk virksomhed. Den friske grønne farve peger mere i retning af de aktører i byggebranchen, som bygger noget, end nedriverne, som oftere er sorte eller orange i deres udtryk. Logoet er bygget op af en stiliseret kran. Den enkle, hvide streg er spejlet i sig selv og danner på den måde et N – som første bogstav i firmanavnet.

Hjemmesidedesign blev også tænkt ind i opgaven, hvor vi leverede optimerede logoer, et designsystem og færdigredigerede fotos, som nedriverne selv kunne arbejde videre med. Den unge virksomhed har nemlig også erfaring med WordPress og søgemaskineoptimering, så her kunne vi nå langt ved at rådgive dem og levere de elementer, de ønskede sig.

Denne case er bare én af mange, vi har løst for virksomheder i byggebranchen. Du kan se flere herunder. Hvis du er beskæftiget med nedrivning eller miljøscreening, kan du for eksempel tage et kig på vores arbejde med Precycle og branding for Dansk Miljøkontrol.

Se flere cases