Biggerthings

Kunde
Biggerthings

Opgave
Strategi for kommunikation om grøn omstilling
Brand design
Copywriting
Ny hjemmeside

B2B branding: Biggerthings er en virksomhed specialiseret i smart home og smart building-løsninger.

Det største mål for virksomheden var at få skabt en ny hjemmeside og lægge en plan for at indtage et nyt marked.

Vi har rådgivet dem gennem et længere projekt med at analysere deres nuværende marked og muligheden for at udvide til byggeri og ejendomme, som har stort behov for smartere løsninger, der kan spare på energien.

På baggrund af det arbejde har vi sammen skabt et nyt brand, som både afspejler deres passion for de tekniske løsninger og gør det let at forstå værdien af det, de tilbyder.

Hero image for virksomheden Biggerthings som del af B2B branding projekt
Todelt billede med visitkort for Biggerthings til venstre og et foto af to personer som ser cyberpunk i fjernsyn til højre
Mockup af et hjemmeside design for b2b brandet Biggerthings som del af rebrand

En del af vores analysearbejde var at afdække de barrierer, B2B brands møder, når de vil arbejde med grøn omstilling i byggebranchen.

De klassiske barrierer er:

  • Manglende viden om området

     

  • Stor risiko for greenwashing

     

  • Greenhushing (hvor man er så bange for at greenwashe, at man forsømmer at fortælle om de gode ting man gør)

     

  • Manglende ressourcer

 

Vi gennemgik selvfølgelig også de specifikke barrierer i virksomheden – så der var en ansvarlig og kompetent medarbejder på sagen, når vi ikke var involverede mere.

For at sikre Biggerthings en god mulighed for at komme ind og gøre en forskel i byggeriet og ejendomsbranchen, har vi også trukket på vores store erfaring med byggebranchen og dens udfordringer. Her har vi tidligere især beskæftiget os med ressourcespild, dårligt samarbejde og manglende digitalisering.

Sammen med Biggerthings har vi lagt en klar strategi for deres kommunikation om grøn omstilling over for både eksisterende og nye kunder.

Biggerthings fik som en del af det strategiske rebrand et lettere udtryk, hvor deres brands kommer mere til deres ret.

Det implementerede vi på en ny hjemmeside, hvor hvert brand, Biggerthings distribuerer, har fået udførlige beskrivelser med en tanke på SEO. Det vil sige, at teksterne i høj grad er søgemaskineoptimerede, men de er selvfølgelig skrevet til mennesker.

Se flere cases