Precycle

Kunde
Precycle

Opgave
Brandstrategi
Navngivning
Grafisk arbejde
Copywriting
Produktion af salgsvideoer

Precycle var en startup-virksomhed med det mål at bekæmpe spild af byggematerialer digitalt og lokalt.

Den fik udviklet en app, som gjorde det nemt og hurtigt for virksomheder i byggebranchen at sætte deres overskydende materialer til salg.

Konceptet var inspireret af madspilds-bekæmperne Too Good To Go, der forbinder overskydende madvarer med forbrugerne på lokalt plan.

Vi har hjulpet med at finde navnet, definere strategien for markedsføringen og nå så langt som muligt for et meget begrænset budget.

Visualisering af en flyer produceret for Precycle. Den er målrettet sælgere af overskydende byggematerialer og bærer overskriften "Gør dit affald til en konkurrencefordel"
Illustration af en polo med Precycles logo over venstre bryst
Visualisering af en mørkegrøn rollup for Precycle. Teksten er "Red byggematerialerne før de går til spilde. For en grønnere byggebranche. Precycle.dk"

Precycle skulle ramme to overordnede målgrupper: Sælgere og købere.

Sælgerne var virksomheder i byggebranchen. Deres tid er knap, så derfor skal budskaberne være korte og præcise.

De skal også mødes mange gange med budskabet om, at Precycle ikke tager deres tid uden at give stor værdi til gengæld.

Køberne skulle til gengæld rammes gennem især digitale marketingkanaler, så Precycle fik trafik til sin handelsplatform.

Vi har både talt om de miljømæssige og økonomiske overvejelser for at sikre, at Precycle ramte så mange som muligt i deres målgrupper.

Derudover har vi med succes pitchet historien om Precycle til flere medier, produceret indhold til annoncer til Meta-platforme og meget mere.

Tidlig visualisering af Precycles app til smartphones
En illustration af Precycles app på en iPhone. Teksten er "Gør spild i byggebranchen til en god forretning". Der vises ikoner for Apples App Store og Google Play Store
En grafisk opsat velkomstpakke som Precycle kan byde nye sælgere velkomne med. Der ses ikoner til brug på hjemmesider og på sociale medier

Fra koncept til brandnavn​

Brandet havde kun en arbejdstitel, da vi indledte samarbejdet. Da vi analyserede markedet, blev det klart, at der var stort fokus på genbrug og genanvendelse i både praksis og navne.

Selvom Precycle fungerede fint til at sælge genbrugsmaterialer, fik platformen særligt fokus på at komme spild i forkøbet.

Når den indsats virker, er det den optimale tilgang i forhold til vores samlede ressourceforbrug.

Så vi lod os inspirere af precycling-tilgangen. Den går ud på at forhindre spild i at opstå.

Navnet Precycle er kort, nemt at lære at kende og bringer tankerne hen på virksomhedens tilgang – at sikre opbrug af især ubrugte materialer.

Lanceringskampagne

Per har arbejdet med virksomheder i byggeriet i mange år. Her har han set det store spild på mange byggepladser.

Derfor valgte vi at investere i Precycle og være en aktiv del af den.

I forbindelse med lanceringen var vi med på messer, skrev blogposts og udsendte pressemeddelelser, som fik Precycle i medierne:

Til den online annoncering producerede vi også korte videoer, der effektivt fortalte om den forskel, Precycle kunne gøre.

Denne video er målrettet købere.

Desværre var byggebranchen ikke klar til at bekæmpe spildet af byggematerialer digitalt. Derfor lukkede Precycle i februar 2024.

Se flere cases