EPS-branchen

Kunde
EPS-branchen

Opgave
Redaktionelt og journalistisk arbejde, grafisk koncept, opsætning, korrektur og tryk

EPS-branchen ønskede et magasin i stil med Ud & Se for at markere deres 40-års jubilæum.

Magasinet skulle være en selvstændig journalistisk produktion med armslængde og altså ikke en reklame-produktion.

Vi har stået for hele processen fra koncept til færdigt magasin som ansvarshavende udgiver.

“For os var det vigtigt med armslængde, så kilderne kunne tale åbent og ærligt om vores løsninger. Det er blevet et supergodt magasin, der gør op med myter om vores produkter og er let at gå til for læserne,”

Chresten Heide-Anderson, projektchef i EPS-branchen.

Professionelt og effektivt projekt

EPS er et udbredt materiale i byggeriet. Alligevel kender de fleste – også i byggebranchen – det under brandnavnet Flamingo. Dén forvirring har vi taget fat på i magasinet. Og så har vi set på en række myter og udfordringer i magasinet:

Plast i naturen – om fordelen ved at bruge EPS til bistader og hvordan brancheforeningen kæmper for at få al EPS tilbage i et lukket kredsløb.

Brandsikkerhed og plast – hvorfor det også i forhold til brandsikkerhed kan være en stor fordel at bruge EPS i stedet for anden isolering.

Nybyg kan føre til flere tilfælde af lungekræft – hvorfor seniorforsker fremhæver radonsikringer i EPS som de bedste, og hvordan moderne byggeri kan ophobe farlige mængder radon.

Download EPS-branchens magasin og se det hele.

Efter produktionen af magasinet præsenterede vi også de historier, der ikke blev plads til i magasinet, og hvordan brancheforeningens medlemmer kan bruge dem i deres kommunikation fremover.

“Per og Mirjam har drevet produktionen professionelt og effektivt, og vi føler os trygge ved at få løst flere opgaver hos dem,” siger Chresten Heide-Anderson.

Se flere cases