Kunde
EPS-branchen
Opgave
Redaktionelt og journalistisk arbejde, grafisk koncept, opsætning, korrektur og tryk
EPS-branchen er en brancheforening under Plastindustrien. Brancheforeningen ønskede at få produceret et magasin i stil med Ud & Se for at markere deres 40-års jubilæum.
Magasinet skulle være en selvstændig journalistisk produktion med armslængde og altså ikke en reklame-produktion.
Vi har stået for hele processen fra koncept og idéudvikling over hele den redaktionelle proces til færdigt magasin som ansvarshavende udgiver.
“For os var det vigtigt med armslængde, så kilderne kunne tale åbent og ærligt om vores løsninger. Det er blevet et supergodt magasin, der gør op med myter om vores produkter og er let at gå til for læserne,”
Chresten Heide-Anderson, projektchef i EPS-branchen.




Professionelt og effektivt udviklet branchemagasin
EPS – ekspanderet polystyren – er et meget udbredt materiale i byggebranchen og emballage.
Alligevel kender de fleste – også i byggebranchen – det under brandnavnet Flamingo. Dén forvirring har vi taget fat på i magasinet. Og så har vi set på en række myter og udfordringer i magasinet:
Plast i naturen – om fordelen ved at bruge EPS til bistader, hvordan brancheforeningen kæmper for at få al EPS tilbage i et lukket kredsløb og hvorfor det er vigtigt at engagere sig på globalt plan.
Brandsikkerhed og plast – hvorfor det også i forhold til brandsikkerhed kan være en stor fordel at bruge EPS i stedet for anden isolering.
Nybyg kan føre til flere tilfælde af lungekræft – hvorfor seniorforsker fremhæver radonsikringer i EPS som de bedste, og hvordan moderne, velisoleret byggeri kan ophobe farlige mængder radon.
Download EPS-branchens magasin og læs hele udgivelsen.
Efter produktionen af magasinet præsenterede vi også de historier, der ikke blev plads til i magasinet. Undervejs i processen fik vi mange gode idéer, som der enten ikke var plads eller tid til at forfølge. Vi kom også med praktiske forslag til, hvordan brancheforeningens medlemmer kan bruge de mange historier i deres kommunikation fremover.
“Per og Mirjam har drevet produktionen professionelt og effektivt, og vi føler os trygge ved at få løst flere opgaver hos dem,” siger Chresten Heide-Anderson.