Kunde
Byblomst
Opgave
Brandstrategi
Branddesign
SEO tekstforfatning
Tone of voice
Opdatering af firmahjemmeside
Byblomst er en ung tegnestue i Horsens med farverige plantenørder. Vi har hjulpet dem med branding, siden de blev stiftet i 2018.
Som så mange andre iværksættervirksomheder er Byblomst knopskudt. Derfor var der i 2023 brug for en komplet opdatering af brandstrategien.
Vi gennemførte en ny analyse af markedet for planteløsninger med fokus på biodiversitet. Her blev det tydeligt, at konkurrencen er blevet hårdere. Derfor sørgede vi for at gøre det endnu mere klart, hvordan Byblomst skiller sig ud.
Branding af iværksætter-virksomhed i Horsens
Som en del af den opdaterede branding for Byblomst skabte vi nogle brugervenlige guides.
Med en udførlig designguide til den visuelle identitet og en tone of voice guide har alle medarbejderne nu mulighed for at samarbejde om at markedsføre sig konsekvent og tro mod sig selv.
Et afgørende punkt i opdateringen af brandet for denne iværksætter virksomhed i Horsens var at gøre det helt klart, hvor den skiller sig ud fra konkurrenterne.
Bevares, det tænker vi selvfølgelig ind i enhver form for branding og markedsføring. Men med et stigende pres fra voksende aktører i branchen var det ekstra vigtigt at slå på, hvordan Byblomst er fagligt foran og menneskeligt tilgængelige.
Når man både skal kommunikere til anlægsgartnere, kommuner, entreprenører og mange andre, er der brug for at have værktøjet på plads. Det har Byblomst været godt tilfredse med at få.
Efter opdateringen af deres branding har vi flere gange hjulpet Byblomst med at opdatere en række tryksager og rådgive om den videre udvikling af deres firmahjemmeside.
“De er superdygtige begge to og et dejligt team at invitere ind i sin forretning. Jeg er SÅ tryg ved samarbejdet og glæder mig til de næste steps” – Mette Lorentzen, direktør, Byblomst ApS.
Tone of voice for virksomheder
Måske ved du allerede, at det er vigtigt at skrive især tekster i markedsføring, så de er lette at læse. Det skader aldrig at gøre dine tekster lettere at læse. Men især når det er kommercielt, skal vi sørge for at holde lix-tallet nede og undgå passiv tone.
Mange veluddannede mennesker – og plantenørder som dem hos Byblomst – har det med at skrive tungere end godt er. Men faktisk så det ikke så slemt ud, som vi kunne have troet.
Uden at afsløre de specifikke tal og vores arbejdsmetode kan vi godt afsløre, at mange kunder og konkurrenter i feltet her skriver alt for lange ord og sætninger, som er svære at læse. Det betyder mere, end man skulle tro. Derfor indgik vores analyse af hele feltets tone of voice i projektet for Byblomst. Hvis din virksomhed har brug for hjælp med at kommunikere klart, tydeligt og læsbart, så tag fat i os.

