Kunde
Dansk Miljøkontrol
Opgave
Brandstrategi, identitet, tagline
Dansk Miljøkontrol havde brug for et brand, der passede til deres nuværende position i markedet for miljørådgivning og bygningsundersøgelser.
Vi har samarbejdet tæt med virksomheden om at udvikle strategien og opdatere elementerne i det tempo, der giver mening for virksomheden.
“Mega imponerende så hurtigt I fangede vores noget smalle branche, gav idéer og lærte os, hvordan vi kunne trylle præcis det udtryk frem, vi drømte om. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet,”
Søren Christensen, driftschef, Dansk Miljøkontrol.
Opdateret branding
Dansk Miljøkontrol er specialiserede i miljøscreening, asbestundersøgelser og radonundersøgelser, så de er en vigtig del af den danske byggebranche, som vi kender så godt.
For nogle kan det måske virke lidt kedeligt at beskæftige sig med den her slags undersøgelser, men det er bare ét af mange eksempler på, at vi kan sætte os ind i noget, der på overfladen er tørt, teknisk og kedeligt for at sikre kunderne et lækkert brand. Branchen for miljørådgivning er præget af ingeniører og andre teknisk dygtige mennesker, som ikke altid gør et stort nummer ud af sig selv. Men deres arbejde er vigtigt og fortjener at blive kommunikeret professionelt.
Før man kan beslutte, om en gammel bygning skal rives ned, eller om man kan sætte den i stand, er det vigtigt at få den screenet grundigt. Netop det med at renovere mere og rive mindre ned er blevet et stort emne i byggebranchen gennem de seneste år.
Når man vil sætte mere i stand og genbruge mere i stedet for at smide ud, taler man om cirkulær økonomi, og derfor har vi arbejdet en todelt cirkel ind i brandingen.
På den ene side foregår den vigtige planlægning, rådgivning og undersøgelserne. Det er her, Dansk Miljøkontrol arbejder, og derfor går den gule halvcirkel igen i deres opdaterede branding.
Den mørkere halvdel af cirklen står nedrivere, entreprenører og mange andre udførende for, hvorfor den ikke er en direkte del af virksomhedens branding.
Hos Dansk Miljøkontrol er de dog også meget involverede i overvejelserne om, hvordan man kan forhindre spild af byggematerialer, og derfor vil flere materialer med tiden også bevæge sig mellem de to halvcirkler.
Hvis du ligesom os interesserer dig for markedsføring i byggebranchen, så tjek da lige vores cases med branding for nedrivere og vores store arbejde med startuppen Precycle.