(English here)
Han sad der hver morgen med 2 elefantbajere.
De fleste dage badet i sollys. Bænken stod midt på torvet mellem mit kontor og baren, som åbnede, når dåserne var tomme.
Selvom jeg bemærkede ham dagligt, fik jeg aldrig talt med ham. Og det plagede mig.
Der er en historie i alting.
Og jeg ved, hvordan vi finder den.
Da jeg som en slags mediebranchens Lars Løkke fik byttet en træls arbejdssituation ud med en lokalredaktion helt for mig selv i en by, jeg ikke kendte, fik jeg travlt med at finde historierne.
Men lige præcis i timen før det lokale værtshus åbnede, havde jeg altid travlt med at få de sidste dele af dagens avis-side til at gå op.
Til gengæld fik jeg bragt historier om de store lokale virksomheder, byggerier, konflikter og meget mere.
Og da jeg i 2015 forlod avisen til fordel for et reklamebureau, lærte jeg at bruge historierne til noget, avisen ikke kunne – at tjene penge.
Siden har jeg hjulpet mange virksomheder i især byggeriet og fitnessbranchen med at fortælle deres historier på en måde, som knytter deres (potentielle) kunder tættere til dem og letter deres salg.
Jeg har også arbejdet med en række udenlandske virksomheder, som du kan se herunder …
Hvem havde troet, at man kunne tjene penge gennem at få andre copywritere til at grine på internettet?
Ikke mig! Men jeg har været en aktiv del af flere online fællesskaber for copywritere i Danmark og udlandet.
Gennem The Copywriter Club har jeg mødt særligt mange skønne mennesker og kunder.
Siden 2018 har jeg hjulpet andre copywritere med en lang række projekter for deres kunder og arbejdspladser.
Nogle havde brug for friske øjne på deres egne tekster, så de fungerede optimalt. Andre har taget mig med på store projekter.
Og pludselig dukkede tech-selskaberne op
Siden 2020 har jeg skrevet tekniske blogindlæg, guides til udviklere og hjemmesidetekster for internationale techselskaber som Adobe Experience Platform (som i dag hedder Adobe Experience Cloud), DataStax og Redpanda Data.
Alle projekterne for mine udenlandske kunder har jeg skrevet på engelsk. Du kan se eksempler på de engelske blogindlæg her:
“Per is an excellent writer (…) able to capture extremely complex concepts and topics and transform them into engaging content for any audience, whether that’s a developer audience, B2B tech buyers, or C-suite executives. He’s also super reliable and an absolute pleasure to work with.”
– Jody Arthur, Senior Content Strategist, DataStax.
“A+ copy. Does not infect my eyes. 10/10 recommend” – Jenny Medeiros, Head of Content, Redpanda Data.
“I’m a big fan of Per’s copy feedback. Not only did he point out ALL issues line by line … He’s also so damn funny, I almost spit out my coffee twice while watching his video. Do yourself a favor and book a coaching session with him!” – Eddie Biroun, Mr. Brand Builder